polityka
prywatności

PLUM ELEKTRONIKA
jesteśmy częścią
wielkich projektów


PLUM sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, ul. Wspólna 19, Ignatki, 16-001 Kleosin, wypełniając obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO) pragnie przekazać Państwu informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych.

Niniejsza Polityka prywatności stanowi jednocześnie realizację przez PLUM sp. z o.o. obowiązku informacyjnego wynikającego z treści art. 13 i 14 RODO.

Informacje zawarte w Polityce prywatności mają za zadanie wyjaśnić jakie dane osobowe zbiera i przetwarza PLUM sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach, w jakim celu i na jakiej podstawie są one wykorzystywane oraz jakie przysługują Państwu prawa w związku z ochroną danych osobowych i jak ich dochodzić, a także jak długo dane będą przechowywane.

Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.

Kto zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe, czyli kto jest Administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PLUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 9661427390, REGON: 050878784, KRS 0000153696. Siedziba
Administratora mieści się w Ignatkach, przy ul. Wspólnej 19, 16-001 Kleosin. (dalej jako Plum sp. z o.o. lub ADO lub administrator danych osobowych).

Jak mogą Państwo skontaktować się z Plum Sp. z o.o.?

Mogą Państwo skontaktować się z Plum sp. z o.o.:

  • za pomocą e-maila: plum@plum.pl
  • drogą pocztową: ul. Wspólna 19, Ignatki, 16-001 Kleosin
  • osobiście w siedzibie.

Jakie dane osobowe zbiera i przetwarza Plum sp. z o.o.?

PLUM sp. z o.o. zbiera i przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do zrealizowania celu, w którym zostały zebrane.

W zależności od celu oraz podstawy prawnej zebrania i przetwarzania danych osobowych, PLUM sp. z o.o. może zbierać i przetwarzać między innymi następujące dane:

  • podstawowe dane identyfikujące, w tym między innymi: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON,
  • dane kontaktowe, w tym między innymi: adres, numer telefonu, adres e-mail,
  • dane do realizacji obsługi klientów, w tym między innymi: numer zamówienia, numer faktury, numer klienta,
  • dane zawarte w cv i dokumentach powiązanych, w tym przesyłanych przy aplikowaniu przez stronę internetową www.plum.pl,
  • inne dane niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane.

W polityce prywatności wyodrębnione zostały następujące grupy osób, których dane przetwarza ADO:

  • Klienci
  • Potencjalni klienci
  • Kontrahenci/Dostawcy
  • Potencjalni Kontrahenci/Dostawcy
  • Osoby wskazywane do kontaktu w umowach zawieranych przez Plum Sp. z o.o.
  • Osoby wizytujące siedzibę Plum Sp. z o.o.
  • Kandydaci w rekrutacjach
  • Osoby zainteresowane praktykami/stażami
  • Osoby, których dane są przetwarzane w związku ze zleceniem naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej,
  • Przedstawiciele klientów/kontrahentów
  • Osoby kontaktujące się z ADO, w tym korzystające z formularzy kontaktowych
  • Osoby, wobec których podejmowane są działania marketingowe

Dodatkowo w polityce plików cookies określone zostały zasady zbierania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach stron internetowych prowadzonych przez ADO zapisywanych w plikach cookies oraz logach systemowych.

W jakim celu, na jakiej podstawie prawnej oraz jak długo Plum sp. z o.o. przetwarza Państwa dane osobowe ?

1. Informacja przeznaczona dla Klientów

Jeśli łączy Państwa umowa z PLUM sp. z o.o. umowa, na podstawie której PLUM sp. z o.o. świadczy na Państwa rzecz określone usługi, sprzedaje lub dostarcza towary, to PLUM
sp. z o.o. przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Zawarcie i wykonanie umowy zawartej z ADO lub podjęcie działań przed jej zawarciem na Państwa żądanie.

Okres przechowywania danych osobowych: okres prowadzenia negocjacji, a w przypadku zawarcia umowy okres trwania
umowy, ewentualnie również okres gwarancyjny. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

  • Cel: Spełnienie przez ADO obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, w szczególności przepisach podatkowych i o rachunkowości.

Okres przechowywania danych osobowych: okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
w zw. z innymi przepisami szczególnymi, w tym ustawy o rachunkowości;

  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami związanymi z prowadzoną działalnością gospodarczą, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO.

Okres przechowywania danych osobowych: okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

  • Cel: Działania w ramach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO. Okres przechowywania danych osobowych: do czasu zakończenia współpracy z Panią/Panem lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych we
    wskazanym celu, w zależności, które za zdarzeń nastąpi wcześniej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

2. Informacja przeznaczona dla potencjalnych Klientów

Jeśli są Państwo zainteresowani ofertą ADO lub ADO przedstawia Państwu swoją ofertę to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Odpowiedź na zapytanie (interpretowane jako zgoda na przetwarzanie danych), przygotowanie i przedstawienie oferty ADO dostosowanej do Państwa potrzeb, co stanowi również prawnie uzasadniony interes ADO. Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do prowadzenia korespondencji/rozmów związanych z ofertą, jednak nie dłużej niż do czasu wycofania zgody (w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody) lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu (w przypadku przetwarzania danych na
    podstawie prawnie uzasadnionego interesu). Podstawa prawna przetwarzania danych: zgoda na przetwarzanie danych – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO wyrażona np. poprzez złożenie zapytania oraz prawnie uzasadniony interes ADO – art. 6 ust. 1
    lit. f) RODO;
  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO. Okres przechowywania danych osobowych: okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

3. Informacja przeznaczona dla Kontrahentów/Dostawców

Jeżeli mają Państwo zawartą z ADO umowę, na podstawie której:

  • świadczą Państwo na rzecz ADO określone usługi lub sprzedają/dostarczają Państwo ADO określone towary,
  • podejmują Państwo działania przed zawarciem umowy,
    to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.
  • Cel: Zawarcie i realizacja umowy o świadczenie usług lub sprzedaży/dostawy towarów lub podejmowanie działań przed zleceniem świadczenia usług lub sprzedaży/dostawy towarów. Okres przechowywania danych osobowych:

okres obowiązywania umowy. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

  • Cel: Spełnienie przez ADO obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, w szczególności przepisach podatkowych i o rachunkowości.

Okres przechowywania danych osobowych: okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z innymi przepisami szczególnymi, w tym ustawy o rachunkowości;

  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami związanymi z prowadzoną działalnością gospodarczą, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO.
    Okres przechowywania danych osobowych: okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Cel: Przechowywanie w celu ewentualnego skorzystania w przyszłości z Pani/Pana oferty, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO. Okres przechowywania danych osobowych: do czasu zrealizowania celu lub czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych we wskazanym
    celu, w zależności, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej. Podstawa prawna przetwarzania danych: 6 ust. 1 lit. f) RODO.

4. Informacja przeznaczona dla potencjalnych Kontrahentów/Dostawców

Jeżeli przedstawiają Państwo ADO swoją ofertę to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Przedstawienie ADO oferty (co jest interpretowane jako zgoda na przetwarzanie danych) i zapoznanie się z ofertą przez ADO (co jest prawnie uzasadnionym interesem ADO).
    Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do prowadzenia korespondencji/rozmów związanych z przedstawioną ADO ofertą, jednak nie dłużej niż do czasu wycofania zgody (w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody) lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu (w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu). Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO;
  • Cel: Realizacja prawnie uzasadnionego interesu ADO, którym jest dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami związanymi z prowadzoną działalnością gospodarczą. Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z uwzględnieniem okresów przedawnienia określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1
    lit. f) RODO.

5. Informacja dla osób wskazywanych do kontaktu w umowach, których stroną jest Plum Sp. z o.o.

  • Cel: kontakt w zakresie spraw objętych realizacją zawartej umowy, wymiana zapytań i odpowiedzi, wzajemne informowanie się stron umowy, zgłaszanie ewentualnych nieprawidłowości. Okres przechowywania danych osobowych:
    okres realizacji umowy, wymagany przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji rachunkowo-księgowej oraz do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z okresem wynikającym z Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO, jakim jest kontakt czy dochodzenie i obrona przed roszczeniami.

6. Informacja dla osób wizytujących siedzibę PLUM Sp. z o.o.
Jeśli składają Państwo osobiście wizytę w siedzibie ADO (ul. Wspólna 19, Ignatki), to ADO może przetwarzać Państwa dane osobowe (imię, nazwisko, wizerunek, tablica rejestracyjna pojazdu) w ramach prowadzonej ewidencji osób i pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających oraz zainstalowanego monitoringu wizyjnego, w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: zapewnianie kontroli dostępu do lokalizacji ADO. Okres przechowywania danych osobowych: do momentu przedawnienia roszczeń. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem ADO jest zapewnianie kontroli dostępu.
  • Cel: zapewnienie bezpieczeństwa pracowników lub ochrony mienia lub kontroli produkcji lub zachowania w tajemnicy informacji. Okres przechowywania danych osobowych: nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania, chyba że nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub ADO powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, to okres ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia
    postępowania. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem ADO jest zapewnianie bezpieczeństwa osób i mienia.

7. Informacja przeznaczona dla kandydatów w rekrutacjach

Jeżeli biorą Państwo udział w rekrutacjach prowadzonych przez ADO i przesyłają ADO cv i dokumenty powiązane, to ADO może przetwarzać Państwa dane osobowe w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Prowadzenie bieżącej rekrutacji, kontaktowanie się z kandydatem, prowadzenie i archiwizacja dokumentacji. Okres przechowywania danych: do zakończenia bieżącej rekrutacji ogłoszonej przez PLUM sp. z o.o. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda kandydata), art. 6 ust. 1
    lit. b RODO (niezbędność do podjęcia działań przed zawarciem umowy), art. 221 § 1 Kodeksu Pracy.
  • Cel: prowadzenie rekrutacji w przyszłości, pozostawanie w bazie kandydatów.
    Okres przechowywania danych: do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż 2 lata. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda Kandydata).
  • Cel: Zaaplikowanie spontaniczne przez stronę internetową www.plum.pl.

Okres przechowywania danych: do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż 2 lata. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda kandydata).

8. Informacja przeznaczona dla osób zainteresowanych praktykami/stażami

  • Cel: Zaaplikowanie na praktykę/staż przez stronę internetową www.plum.pl lub przesłanie ADO wniosku o praktykę/staż, cv, dokumentów powiązanych. Okres przechowywania danych: do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż 2 lata lub do momentu zakończenia umowy i okresu archiwizacji lub okresu przedawnienia roszczeń. Podstawa przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit a RODO (zgoda kandydata), art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do podjęcia działań przed zawarciem umowy, następnie do zawarcia i realizacji umowy), art. 6 ust. 1 lit. c
    RODO (obowiązek administratora w zakresie archiwizacji).

9. Informacja przeznaczona dla osób, których dane są przetwarzane w związku ze zleceniem naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej

Jeżeli ADO:

  • rozpatruje zlecenie naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej na Pani/Pana rzecz,
  • rozpatruje zlecenie naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej na rzecz podmiotu w imieniu lub na rzecz którego Pani/Pan działa,
  • rozpatruje zlecenie naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej na rzecz podmiotu, wykonującego na Pana/Pani rzecz czynności lub usługi związane z koniecznością przetwarzania Pani/pana danych przez ADO to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.
  • Cel: Rozpatrzenie i realizacja zlecenia naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej lub serwisowej, co stanowi realizację zawartej umowy, jak również prawnie uzasadniony interes ADO.

Okres przechowywania danych osobowych: to okres rozpatrzenia i realizacji zlecenia naprawy gwarancyjnej lub serwisowej, lub nie dłużej niż do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (dotyczy osób, których dane są przetwarzane w ramach zawartej z ADO z umowy), i/lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (dotyczy osób działających w imieniu podmiotu zgłaszającego zlecenie lub osób, na rzecz których zgłaszający zlecenie realizuje czynności serwisowe);

  • Cel: Spełnienie przez ADO obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, w szczególności przepisach podatkowych i o rachunkowości. Okres przechowywania danych osobowych: okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z innymi przepisami szczególnymi, w tym ustawy o rachunkowości;
  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO. Okres przechowywania danych osobowych: okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Cel: Ewidencja zgłoszeń telefonicznych, dotyczących usterek w celu ułatwienia pomocy zdalnej klientów, na podstawie informacji o wcześniejszych naprawach.
    Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do realizacji celu, w którym dane osobowe zostały zebrane, nie dłużej niż do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Cel: Działania w ramach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO, przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną za zgodą. Okres przechowywania danych osobowych: do czasu zakończenia współpracy z podmiotem, którego dane dotyczą, wycofania zgody lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych we wskazanym celu, w zależności, które za zdarzeń nastąpi wcześniej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f)
    RODO, art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

10. Informacja przeznaczona dla przedstawicieli klientów/kontrahentów/ potencjalnych klientów lub kontrahentów/podmiotów zgłaszających zlecenia

Jeśli są Państwo przedstawicielami klienta/kontrahenta/potencjalnego klienta lub kontrahenta/podmiotu zgłaszającego zlecenie, np. występują Państwo jako osoba wyznaczona do kontaktu lub osoba upoważniona do dokonywania określonych działań w imieniu w/w podmiotów, w tym czynności wynikających z zawartej przez klienta/kontrahenta z ADO umowy, to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej. Etap ofertowania

  • Cel: Przedstawienie przez ADO swojej oferty podmiotowi w imieniu lub na rzecz którego Państwo działają lub zapoznanie się z ofertą podmiotu, w imieniu lub na rzecz którego Państwo działają, co stanowi również prawnie uzasadniony interes ADO.
    Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do prowadzenia korespondencji/rozmów związanych z ofertą jednak nie dłużej niż do czasu wycofania zgody (w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody) lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu (w przypadku przetwarzania danych na
    podstawie prawnie uzasadnionego interesu). Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a), f) RODO.
    Etap umowy
  • Cel: Realizacja umowy zawartej przez ADO z podmiotem, w którego imieniu lub na którego rzecz Państwo działają lub podjęcie działań przed jej zawarciem na żądanie w/w podmiotu, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO lub podmiotu, w imieniu którego Państwo działają. Okres przechowywania danych osobowych: okres obowiązywania umowy, przez który działają Państwo w imieniu lub na rzecz podmiotu, który ma zawartą umowę z ADO. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Cel: Spełnienie przez ADO obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, w szczególności przepisach podatkowych i o rachunkowości. Okres przechowywania danych osobowych: okres wymagany przez odpowiednie przepisy prawa w zakresie przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z innymi przepisami szczególnymi, w tym ustawy o rachunkowości;
  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO. Okres przechowywania danych osobowych: okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • Cel: Działania w ramach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO. Okres przechowywania danych osobowych: do czasu zakończenia współpracy z podmiotem, którego dane dotyczą lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania
    danych we wskazanym celu, w zależności, które za zdarzeń nastąpi wcześniej.
    Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

11. Informacja przeznaczona do osób kontaktujących się z ADO telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularzy kontaktowych dostępnych na stronach internetowych ADO

Jeśli kontaktują się Państwo z ADO lub osobami działającymi z ramienia ADO telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularzy kontaktowych dostępnych na stronach ADO, to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Kontakt w związku z zapytaniem/zgłoszeniem złożonym telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego. Okres przechowywania/ danych osobowych: okres niezbędny do prowadzenia korespondencji/rozmów związanych z zapytaniem/zgłoszeniem jednak nie dłużej niż do wycofania zgody lub złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzana danych w tym celu lub okres niezbędny do wykonywania czynności związanych z
    realizacją umowy lub z żądaniem przed zawarciem umowy ( Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit a RODO (zgoda), art. 6 ust. 1 lit. b RODO (umowa) lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes prawny);
  • Cel: Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO. Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z
    uwzględnieniem okresów przedawnienia określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

12. Informacja przeznaczona dla osób, wobec których podejmowane są działania marketingowe

Jeśli są Państwo osobami, wobec których ADO podejmuje działania marketingowe to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej i przez okres wskazany poniżej.

  • Cel: Prowadzenie działań marketingowych związanych z działalnością PLUM sp. z o.o., w tym nawiązywanie relacji handlowych, wysyłanie ofert, informacji o
    towarach, usługach, promocjach, w tym ofert, informacji dostosowanych do potrzeb odbiorcy – w ramach prawnie uzasadnionego interesu ADO, którym jest marketing produktów i usług, lub wyrażonej przez Państwa zgody. Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do osiągnięcia celu, jednak nie dłużej niż do złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu lub jeśli wyrażali Państwo zgody marketingowe – do wycofania udzielonej zgody. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO i/lub art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, art. 398 ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.
  • Cel: Prowadzenie działań marketingowych cechy profilowania (tworzenie profili preferencji), zmierzające do dostosowania oferowanych przez ADO usług do Państwa potrzeb, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO w zakresie ciągłego podnoszenia jakości usług. Okres przechowywania danych osobowych: okres niezbędny do osiągnięcia celu, jednak nie dłużej niż do złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu. Podstawa prawna przetwarzania danych: 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Skąd Plum sp. z o.o. pozyskuje Państwa dane?

W większości przypadków ADO pozyskuje Państwa dane osobowe bezpośrednio od Państwa. W określonych sytuacjach ADO może pozyskać Państwa dane:

  • od podmiotu, w imieniu którego lub na rzecz którego Państwo działają (dotyczy to w szczególności pracowników/współpracowników kontrahentów/klientów ADO); przekazywanymi danymi są najczęściej imię, nazwisko, stanowisko służbowe, adres e-mail, numer telefonu;
  • od podmiotu, od którego zakupili Państwo urządzenie z wbudowanymi produktami PLUM lub który świadczy na Państwa rzecz usługi serwisowe – przekazywanymi danymi są: imię, nazwisko, adres, nr telefonu, email;
  • od Strony umowy zawartej z Plum Sp. z o.o. do kontaktu w sprawach realizacji umowy –
    przekazywanymi danymi są: imię, nazwisko, adres, nr telefonu, email;
  • ze źródeł publicznie dostępnych (np. ze stron internetowych, CEIDG); w takich przypadkach ADO zbiera i przetwarza dane osobowe w postaci imię, nazwisko, nazwa firmy i adres, numer telefonu, adres e-mail, stanowisko służbowe, NIP.

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

  • Klienci/potencjalni klienci
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do przedstawienia przez ADO oferty, zrealizowania zapytania oraz zawarcia i realizacji umowy. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości przedstawienia przez ADO oferty oraz zawarcia umowy i jej realizacji.• Kontrahenci, dostawcy/potencjalni kontrahenci, dostawcy
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do przedstawienia ADO ofert oraz zawarcia i realizacji umowy. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości zapoznania się przez ADO z ofertą oraz zawarcia umowy i jej realizacji.• Osoby wskazywane do kontaktu w umowach zawieranych przez Plum Sp. z o.o.
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest potrzebne do realizowania kontaktu w sprawach dotyczących umów, których stroną jest Plum Sp. z o.o.
  • Osoby wizytujące siedzibę Plum Sp. z o.o.Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do zrealizowania wizyty w siedzibie ADO. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości odwiedzenia siedziby ADO ze względów bezpieczeństwa.
  • Kandydaci w rekrutacjach
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do wzięcia udziału w rekrutacji oraz przyszłych rekrutacjach prowadzonych przez ADO. Odmowa podania
    danych może skutkować brakiem możliwości zapoznania się przez ADO z kandydaturą i prowadzenia kolejnych etapów rekrutacji albo rekrutacji w przyszłości.
  • Osoby zainteresowane praktykami/stażami
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do zaaplikowania o praktykę/staż i ewentualne późniejsze zawarcie umowy. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości rozpatrzenia aplikacji i zorganizowanie praktyki/stażu
    przez ADO.
  • Osoby, których dane są przetwarzane w związku ze zleceniem naprawy gwarancyjnej, reklamacyjnej, serwisowej
    Jeśli podają Państwo dane bezpośrednio ADO, ich podanie jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia zlecenia, odmowa ich podania (o ile jest to niezbędne)
    skutkować będzie brakiem możliwości rozpatrzenia zlecenia.
  • Przedstawiciele kontrahenta/klienta/potencjalnego klienta lub kontrahenta
    Jeżeli podają Państwo dane osobowe bezpośrednio ADO, ich podanie jest dobrowolne, ale potrzebne do przedstawienia przez ADO oferty, zapoznania się przez ADO z ofertą, realizacji przez ADO umowy na rzecz podmiotu, w imieniu którego Państwo występują.
    W przypadku niepodania danych realizacja tych działań będzie niemożliwa lub utrudniona.
  • Osoby kontaktujące się z ADO telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego
    Podanie przez Państwa danych niezbędnych do udzielenia i odpowiedzi na zgłoszenie/ pytania jest warunkiem uzyskania odpowiedzi. Brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie/ pytanie.
  • Osoby, wobec których podejmowane są działania marketingowe
    Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przedstawienia Państwu informacji handlowo – marketingowych dotyczących działalności ADO. Odmowa podania danych będzie skutkować brakiem możliwości przekazywania Państwu przez informacji handlowo – marketingowych.

Komu Plum sp. z o.o. może przekazać Państwa dane osobowe?

W zależności od konkretnego przypadku, dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć:

  • pracownicy/współpracownicy ADO upoważnieni do przetwarzania danych osobowych na polecenie ADO;
  • podmioty, którym ADO powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym:
  • dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, serwisowych);
  • dostawcy systemów informatycznych;
  • podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie;
  • dostawcy usług prawnych doradczych oraz finansowych, w tym w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z prowadzoną przez PLUM sp. z o.o. działalnością gospodarczą i obrony przed tymi roszczeniami;
  • inne podmioty/osoby/organy w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawaz zastrzeżeniem, że przekazanie/udostępnienie Państwa danych w/w podmiotom odbywa się w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przy zachowaniu zasad związanych z ich bezpieczeństwem. Państwa dane osobowe nie są przekazywane w celach komercyjnych innym podmiotom bez Państwa zgody.

Czy Państwa dane będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?

Ewentualne transfery danych osobowych do państw trzecich mogą być podyktowane potrzebą ADO korzystania z nowych technologii w zakresie prowadzenia działalności (np. systemów ERP), czy też nawiązywania i realizacji współpracy z kontrahentami zagranicznymi. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich, jeżeli będzie to uzasadnione względami organizacyjnymi (w tym usługi chmurowe, kontakty z kontrahentami zagranicznymi) na podstawie zgody, interesu prawnego lub stosownych umów zawierających obowiązkowe w tym zakresie klauzule umowne. Dbamy o szczególne bezpieczeństwo danych w taki sposób przetwarzanych.

Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych przez Plum sp. z o.o.?

PLUM sp. z o.o. dokłada najwyższych starań, by respektować prawa podmiotów danych gwarantowane przepisami RODO i przepisów szczegółowych. W związku z przetwarzaniem przez PLUM sp. z o.o. danych osobowych, o ile nie ograniczają tego przepisy szczegółowe, może przysługiwać Państwu w zależności od konkretnego przypadku:

  • prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych (art.12-14 RODO);
  • prawo dostępu do Państwa danych osobowych (art. 15 RODO);
  • prawo do sprostowania Państwa danych osobowych (art. 16 RODO);
  • prawo do żądania usunięcia danych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1 z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO i przepisach szczegółowych;
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  • prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
  • prawo do wycofania zgody: jeśli ADO przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie zgody, mogą ją Państwo wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na ważność przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem (art. 7 RODO);
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych może przysługiwać w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych przez ADO jest art. 6 ust. 1 lit f
    RODO – uzasadniony interes administratora (art. 21 RODO):
  • przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych
    Osobowych w Warszawie) w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Państwa danych osobowych PLUM sp. z o.o. narusza przepisy dotyczące ochrony danych
    osobowych. Jeżeli chcą Państwo skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień – PLUM sp. z o.o.
    umożliwia kontakt:
  • za pomocą e-maila: plum@plum.pl
  • drogą pocztową: ul. Wspólna 19, Ignatki, 16-001 Kleosin.

Czy wobec Państwa danych będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka)?

Wobec Państwa danych osobowych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka).

Bezpieczeństwo danych osobowych

Bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w różnych procesach realizowanych przez PLUM sp. z o.o. stanowi jeden z naszych priorytetów. PLUM sp. z o.o. dokłada najwyższej staranności, by spełniać wymogi określone w prawie, stosuje
odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by Państwa dane osobowe były bezpieczne, w tym zabezpiecza dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Państwa danych osobowych PLUM sp. z o.o. wdrożyła odpowiednie zabezpieczenia personalne, organizacyjne, techniczne (informatyczne) i fizyczne.

Postanowienia końcowe

Niniejsza wersja Polityki prywatności obowiązuje od dnia 26.09.2025r. . Plum sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmian w Polityce prywatności.

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych na portalu społecznościowym Facebook

PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach posiada profil na portalu Facebook w celu promowania swoich usług. Na profilu PLUM Sp. z o.o. i Użytkownicy mogą prowadzić komunikację oraz zamieszczać treści, w tym zawierające dane osobowe. PLUM Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników na profilu, ani nie ma wpływu na to, w jaki sposób dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez Facebook. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu i zakresu przetwarzania danych przez Facebook, prosimy zapoznanie się z polityką prywatności portalu Facebook.

 

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (RODO, Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1, ze zm.), informujemy, że:

 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PLUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 9661427390, REGON: 050878784, KRS 0000153696. Siedziba Administratora mieści się w Ignatkach, przy ul. Wspólnej 19, 16-001 Kleosin. Z Administratorem można kontaktować się przez adres mailowy: plum@plum.pl oraz listownie na adres siedziby i osobiście.

2. Pani/Pana dane osobowe, które podaje Pani/Pan na profilu na Facebook przetwarzane są w celu realizowania elektronicznego kontaktu z użytkownikami portalu Facebook, przesyłania informacji promujących działalność Administratora.

3. Umieszczenie przez Panią/Pana treści na profilu Administratora na portalu społecznościowym Facebook oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a
RODO), a prowadzenie profilu jest związane z prowadzoną przez Administratora działalnością i stanowi uzasadniony interes prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podstawą przetwarzania danych osobowych może być również zgoda na podstawie art. 398 ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

4. Dostęp do danych mogą mieć inni użytkownicy portalu Facebook, upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora, usługodawcy, podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych, a także inne podmioty/organy na podstawie przepisów prawa.

5. Dane osobowe nie będą przez Administratora przekazywane do państwa trzeciego, ale dostęp do danych może odbywać się zgodnie z regulaminami Facebook.

6. Dane osobowe będą przetwarzane:
a) do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych, o którym należy poinformować Administratora (plum@plum.pl),
b) przez okres wykorzystywania przez Administratora portalu społecznościowego jako kanału promocji,
c) przez okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa – w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z prowadzoną przez Administratora działalnością, co stanowi uzasadniony interes prawny Administratora,
d) przez okresy zgodnie z regulaminami Facebook.

7. Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania (z uwzględnieniem regulaminów Facebook). Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania ich usunięcia z zasobów Administratora (z uwzględnieniem regulaminów Facebook).
W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przeniesienia danych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne.

10. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych na portalu LinkedIn

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych na portalu LinkedIn PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach posiada profil na portalu LinkedIn w celu promowania swoich
usług. Na profilu PLUM Sp. z o.o. i Użytkownicy mogą prowadzić komunikację oraz zamieszczać treści, w tym zawierające dane osobowe. PLUM Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników na profilu, ani nie ma wpływu na to, w jaki sposób dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez LinkedIn. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu i zakresu przetwarzania danych przez LinkedIn, prosimy zapoznanie się z polityką prywatności portalu
LinkedIn (https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=d_org_guest_company_overview_footer-privacy-policy).

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE
(RODO, Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1, ze zm.), informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PLUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 9661427390, REGON: 050878784, KRS 0000153696. Siedziba Administratora mieści się w Ignatkach, przy ul. Wspólnej 19, 16-001 Kleosin. Z Administratorem można kontaktować się przez adres mailowy: plum@plum.pl oraz listownie na adres siedziby i osobiście.

2. Pani/Pana dane osobowe, które podaje Pani/Pan na profilu na LinkedIn przetwarzane są w celu realizowania elektronicznego kontaktu z użytkownikami portalu LinkedIn, przesyłania informacji promujących działalność Administratora.

3. Umieszczenie przez Panią/Pana treści na profilu Administratora na portalu społecznościowym LinkedIn oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a
RODO), a prowadzenie profilu jest związane z prowadzoną przez Administratora działalnością i stanowi uzasadniony interes prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podstawą przetwarzania danych osobowych może być również zgoda na podstawie art. 398 ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

4. Dostęp do danych mogą mieć inni użytkownicy portalu LinkedIn, upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora, usługodawcy, podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych, a także inne podmioty/organy na podstawie przepisów prawa.

5. Dane osobowe nie będą przez Administratora przekazywane do państwa trzeciego, ale dostęp do danych może odbywać się zgodnie z regulaminami LinkedIn.

6. Dane osobowe będą przetwarzane:
a) do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych, o którym należy poinformować Administratora (plum@plum.pl),
b) przez okres wykorzystywania przez Administratora portalu społecznościowego jako kanału promocji,
c) przez okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa – w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z prowadzoną przez Administratora działalnością, co stanowi uzasadniony interes prawny Administratora,
d) przez okresy zgodnie z regulaminami LinkedIn.

7. Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania (z uwzględnieniem regulaminów LinkedIn). Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania ich usunięcia z zasobów Administratora (z uwzględnieniem regulaminów LinkedIn).
W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przeniesienia danych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne.

 

10. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych w serwisie YouTube

PLUM Sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach posiada kanał w serwisie YouTube w celu promowania swoich usług. Na kanale PLUM Sp. z o.o. Użytkownicy mogą zamieszczać w komentarzach treści, w tym zawierające dane osobowe. PLUM Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników kanału, ani nie ma wpływu na to, w jaki sposób dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez YouTube. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu i zakresu przetwarzania danych przez YouTube, prosimy zapoznanie się z polityką prywatności serwisu YouTube (https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/).

 

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (RODO, Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1, ze zm.), informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PLUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 9661427390, REGON: 050878784, KRS 0000153696. Siedziba Administratora mieści się w Ignatkach, przy ul. Wspólnej 19, 16-001 Kleosin. Z Administratorem można kontaktować się przez adres mailowy: plum@plum.pl oraz listownie na adres siedziby i osobiście.

2. Pani/Pana dane osobowe, które podaje Pani/Pan na kanale YouTube przetwarzane są w celu prowadzenia kanału w serwisie YouTube promującego działalność Administratora.

3. Umieszczenie przez Panią/Pana treści na kanale Administratora w serwisie YouTube oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), a prowadzenie kanału jest związane z prowadzoną przez Administratora działalnością i stanowi uzasadniony interes
prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Dostęp do danych mogą mieć inni użytkownicy serwisu YouTube, upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora, usługodawcy, podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych, a także inne podmioty/organy na podstawie przepisów prawa.

5. Dane osobowe nie będą przez Administratora przekazywane do państwa trzeciego, ale dostęp do danych może odbywać się zgodnie z regulaminami YouTube.

6. Dane osobowe będą przetwarzane:
a) do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych, o którym należy poinformować Administratora (plum@plum.pl),
b) przez okres wykorzystywania przez Administratora serwisu YouTube jako kanału promocji,
c) przez okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa – w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z prowadzoną przez Administratora działalnością, co stanowi uzasadniony interes prawny Administratora,
d) przez okresy zgodnie z regulaminami YouTube.

7. Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania (z uwzględnieniem regulaminów YouTube). Może przysługiwać Pani/Panu prawo żądania ich usunięcia z zasobów Administratora (z uwzględnieniem regulaminów YouTube).
W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przeniesienia danych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne.
10. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

polityka
plików cookies

Postanowienia ogólne

1. Polityka cookies odnosi się do stron internetowych, których właścicielem jest PLUM sp. z o.o. z siedzibą w Ignatkach (dalej jako Administrator).
2. Polityka cookies określa zasady zbierania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach stron internetowych zapisywanych w plikach cookies i logach systemowych.

Postanowienia szczegółowe

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies, czyli dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które generowane są automatycznie przez przeglądarkę internetową Użytkownika strony internetowej i zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika strony internetowej (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Korzystanie z plików cookies w ramach strony internetowej nie ma na celu identyfikacji Użytkowników. Pliki cookies mogą być odczytywane przez system informatyczny Administratora (pliki cookies własne) lub systemy informatyczne podmiotów trzecich świadczących na rzecz Administratora usługi analityczne (pliki cookies podmiotów trzecich).

 

Administrator wykorzystuje następujące pliki cookies:

  • Pliki cookies niezbędne – zawsze aktywne
    Pliki cookies umożliwiające poruszanie się po stronie internetowej oraz korzystanie z jej funkcji. Pliki cookies niezbędne instalowane są na urządzeniu Użytkowników przez Administratora.
    Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w związku z wykorzystaniem niezbędnych plików cookies jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na zapewnieniu najwyższej jakości prowadzonych stron internetowych. Bez niezbędnych plików cookies Użytkownik nie ma możliwości poruszania się po stronie internetowej i korzystania z jej funkcji.
  • Pliki cookies analityczne, wydajnościowe i marketingowe (według wyboru Użytkownika):
    Pliki cookies wykorzystywane do tworzenia analiz i statystyk związanych ze sposobem korzystania przez Użytkowników ze strony internetowej, co pozwala na ulepszanie jej struktury i zawartości. Pliki cookies analityczne, wydajnościowe i marketingowe mogą
    być instalowane na urządzeniu Użytkownika przez Administratora lub jego partnerów. W celu tworzenia statystyk wykorzystywane jest narzędzie Google Analytics, co wiąże się z wykorzystaniem plików cookies firmy Google LLC. Więcej informacji znajduje się pod
    adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245. Użytkownik ma możliwość zablokowania plików cookies Google Analytics między innymi poprzez zainstalowanie dodatku do przeglądarki znajdującego się pod adresem https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
    Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników strony internetowej w związku z wykorzystywaniem plików cookies analitycznych, wydajnościowych i marketingowych uzależnione jest od wyrażenia przez Użytkownika zgody na wykorzystanie tego rodzaju
    plików cookies. Użytkownik może wyrazić lub cofnąć zgodę za pośrednictwem narzędzia dostępnego na stronie internetowej służącego do wyrażenia zgody i
    zarządzania plikami cookies. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w związku z wykorzystaniem plików cookies analitycznych, wydajnościowych i marketingowych jest zgoda
    Użytkownika wyrażana przy wyborze preferencji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RIODO) polegający na
    zapewnieniu najwyższej jakości prowadzonych stron internetowych. Ze względu na okres przechowywania plików cookies stosowane są następujące rodzaje
    plików cookies:
    • sesyjne – pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub
    wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    • stałe – przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez
    Użytkownika. Obsługę plików cookies (warunki ich przechowywania lub uzyskiwania do nich
    dostępu) Użytkownik strony internetowej może zmienić, w tym cofnąć wyrażone zgody poprzez dokonanie odpowiednich zmian w ustawieniach oprogramowania
    zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika strony internetowej urządzeniu końcowym (zmiany w ustawieniach przeglądarki internetowej). W ustawieniach przeglądarki internetowej, ustawienia można zmienić poprzez zablokowanie automatycznego obsługiwania plików cookies lub otrzymywanie informacji o ich każdym umieszczeniu w urządzeniu Użytkownika strony
    internetowej. Użytkownik strony internetowej może w każdej chwili usunąć pliki cookies umieszczone na jego urządzeniu końcowym za pomocą opcji dostępnych w
    jego przeglądarce internetowej. Możliwości zarządzania i usuwania plików cookies różnią się w zależności od używanej przeglądarki.
    Sposoby konfigurowania ustawień dotyczących plików cookies w poszczególnych przeglądarkach można znaleźć pod adresami:
    Google Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
    Mozilla FireFox – https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danychstronfirefox?redirectlocale=pl&redirectslug=usuwanie-ciasteczek
    Safari – https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
    Opera – https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
    Microsoft Edge – https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/usuwanieplik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-
    ede5947fc64d
    Podczas korzystania przez Użytkownika ze strony internetowej dochodzi do przesyłania zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona internetowa. Poszczególne zapytania zapisywane są w logach serwera. Logi zawierają następujące informacje: czas
    wizyty, adres IP, adres URL, przeglądarkę. Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych z prowadzeniem strony internetowej, w tym w celach technicznych, administracyjnych, w celach związanych z bezpieczeństwem systemu informatycznego oraz w celach analitycznych i statystycznych. Podstawą
    prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Informacje zawarte w logach systemowych przechowywane są przez okres niezbędny do osiągnięcia celu
    jednak nie dłużej niż do złożenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu. Dostęp do danych mogą mieć pracownicy/współpracownicy Administratora
    upoważnieni do przetwarzania danych osobowych na polecenie Administratora, podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi techniczne oraz dostarczające
    narzędzia służące do analityki stron internetowych.
    W związku z przetwarzaniem danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych. Pozostałe prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych określone zostały w Polityce prywatności.

Stosowanie wtyczek społecznościowych i innych narzędzi internetowych

  • Firma PLUM umożliwia przekierowanie ze strony internetowej na profile społecznościowe na platformie Facebook.com, LinkedIn.com oraz Youtube.com – co powoduje możliwość zarejestrowania aktywności użytkownika również w tych mediach społecznościowych.
  • Umieszczenie na stronie www wtyczki Facebook.com powoduje możliwość przekazania danych do
    dostawcy umieszczonych na naszej stronie wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych
    podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby korzystającej ze strony internetowej
    pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek (np. umieszczanie cookies śledzących logowania do serwisu społecznościowego) i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej, w tym również do Meta Platforms, Inc.(dostawca portalu społecznościowego Facebook) – Administrator korzysta na stronie www.plum.pl z wtyczek społecznościowych
    serwisu Facebook (link przekierowujący do profilu Firmy) i w związku z tym może gromadzić i
    udostępniać dane osobowe użytkownika korzystającego ze strony do Meta Platforms, Inc. (Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K2, Ireland) w zakresie i zgodnie z
    zasadami prywatności (dane te obejmują informacje o działaniach na stronie www – w tym informacje o urządzeniu; odwiedzanych witrynach; usługach, będących przedmiotem zainteresowania; wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy użytkownik jest zalogowany do Facebooka).
  • Analogicznie może być w przypadku portali LinkedIn.com oraz Youtube.com – każdy z portali
    społecznościowych informuje szczegółowo o swoich działaniach oraz o sposobach przetwarzania
    danych osobowych w polityce prywatności. PLUM Sp. z o. o. ma ograniczony wpływ na sposoby przetwarzania informacji przez zewnętrzne podmioty, dlatego zachęcamy do zapoznania się z politykami prywatności oraz do ustawienia takich ograniczeń w tych portalach, które odpowiadają Państwa preferencjom.
  • Polityki prywatności znajdują się w następujących lokalizacjach:
    1. Facebook.com: https://www.facebook.com/privacy/explanation
    2. LinkedIn.com: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL
    3. Youtube.com:
    https://support.google.com/youtube/topic/2803240?hl=pl&ref_topic=6151248